محل تبلیغات شما

 

سرمایه گذاری

نیاز به توسعه باشگاه های بدنسازی روز به روز در سطح جامعه بیشتر احساس میشود. با افزایش آگاهی عموم مردم نسبت به حفظ سلامتی و اهمیت آن در زندگی، افراد امروزه وقت بیشتری را به ورزش کردن اختصاص میدهند. بنابراین سرمایه گذاری در این زمینه امری کاملا منطقی و پربازده خواهد بود. به خصوص در کشور ما که به لحاظ آماری نشان داده است که مردم ایران نسبت به سایر کشورهای جهان بیشتر به بدنسازی علاقه دارند. این آمار ملموس را میتوانید از تعداد پرشمار باشگاه های بدنسازی در سراسر کشور استناد کنید.

هر سالن ورزشی برای فعالیت خود نیاز به اخذ مجوز باشگاه بدنسازی دارد. شمار زیادی از باشگاه های بدنسازی کشور بصورت قانونی فعالیت نمیکنند. البته به دلیل اینکه فعالیت سالن های ورزشی در جهت رشد سلامت فردی جامعه اثرگذار است، معمولا مسئولان ذیربط از ادامه فعالیت آنها جلوگیری نمیکنند. غالبا با آگاه سازی مدیران باشگاه ها از شرایط اخذ مجوز فعالیت، آنها را به سمت دریافت آن راهنمایی میکنند. این مجوز با توجه به استان محل تاسیس باشگاه، معمولا از طرف اداره ورزش و جوانان آن استان صادر خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم تا شرایط دریافت مجوزهای لازم برای تاسیس یک باشگاه بدنسازی را بررسی کنیم.

مقاله مرتبط: ( نحوه تجهیز باشگاه بدنسازی )

مراحل اخذ مجوز

برای دریافت مجوز تاسیس و فعالیت یک باشگاه بدنسازی می بایست مراحل اداری زیر طی شوند:

مرحله اول

اولین مرحله برای اخذ مجوز فعالیت، معرفی کتبی مکانی برای تاسیس باشگاه به اداره ورزش و جوانان شهر مورد نظر می باشد. برای مکان معرفی شده ویژگی های زیر باید در نظر گرفته شده باشند:

  • مساحت سالن باید حداقل بین 150 تا 200 متر مربع باشد

  • ارتفاع سالن حداقل باید سه متر باشد

  • ورودی باشگاه نباید با مکان دیگری مشترک باشد

  • دارای سرویس بهداشتی و تهویه مناسبی داشته باشد

مرحله دوم

در این مرحله ناظر اداره ورزش و جوانان از محل مورد نظر بازدید میکند و شرایط مورد نظر را بررسی مینماید. در صورتی که مکان در نظر گرفته شده تمام شرایط ذکر شده را داشته باشد، او طی صورت جلسه ای مراتب را به اداره ورزش و جوانان اطلاع خواهد داد.

مرحله سوم

پس از تایید ناظر، موسس باشگاه بدنسازی باید تمام مدارک مورد نیاز را به اداره ورزش و جوانان شهر مورد نظر تحویل دهد. در زیر به این مدارک اشاره کرده ایم. بعد از تکمیل و تایید مدارک احراز هویت، پرونده کامل شده و به اداره کل ورزش استان مربوطه ارسال می شود.

  • اصل شناسنامه و کپی

  • اصل کارت ملی و کپی

  • آخرین مدرک تحصیلی و کپی

  • سند مالکیت و یا اجاره نامه محضری حداقل دو ساله

  • گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس +10

  • گواهی عدم اعتیاد از اداره بهداشت

  • دریافت نامه هیئت بدنسازی و هیئت پزشکی استان

  • پرداخت مبلغ مصوب شده به خزانه دولت

مرحله چهارم

پس از طی شدن مراحل بالا، بازدید مجدد از مکان تاسیس باشگاه این بار توسط بخش فنی مهندسی اداره کل استان صورت میگیرد. در صورت تایید موارد و نکات فنی احداث سالن، پرونده اخذ مجوز باشگاه بدنسازی متقاضی به کمسیون ماده 5 باشگاه های ورزشی ارسال میشود.

مرحله آخر

در این مرحله پس از ارسال نهایی پرونده، مسئول امور باشگاه های اداره ورزش و جوانان استان به بررسی پرونده متقاضی می پردازد. پس از بررسی نهایی و در صورت صلاحدید، نظر قطعی خود را برای صدور مجور باشگاه بدنسازی صادر خواهد کرد. در نهایت با تایید مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان و یا معاون وی این مجوز صادر خواهد شد.

تندرست و پیروز باشید

منبع:سایت تن آراتک

 

مجوز باشگاه بدنسازی

تجهیزات بدنسازی در گذر زمان

بازگشت سرمایه باشگاه بدنسازی

باشگاه ,بدنسازی ,اداره ,ورزش ,مجوز ,جوانان ,و جوانان ,اداره ورزش ,ورزش و ,باشگاه بدنسازی ,باشگاه های ,مجوز باشگاه بدنسازی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

صادق فلاح